Sivun näyttöjä yhteensä

torstai 17. toukokuuta 2012

Runokirja Irjan keittiön pöydällä

Irja on ihana ystäväni .Hän on kuvassa vasemmalla ,oikealla rodoslainen ystäväni Nitsa.Sohvalla ja lattialla on Irjan kauniita akvarelleja.Muutama päivä sitten istuimme keittiön pöydän äärellä teellä niinkuin tavallista.Vaihdoimme kuulumisisa, jupisimme ärtyneinä niistä asioista ,mitkä ovat huonosti ja nyökyttelimme toisillemme melkeinpä tyytyväisinä niistä mitkä ovat hyvin.Huokailimme kuin vanhat naiset huokailevat ( Irja on yli 80 ) ja kikatimme kuin pahankuriset pikkutytöt kikattavat kertoessaan jostain ihmisestä kutkuttavia juttuja.Irja katsoo minulle myös kortit jos siltä tuntuu.Hän sanoo ,kärsivällisyyttä,kärsivällisyyttä ja aurinko nousee,sitä et voi estää.                                                 Irjan pöydällä oli Eino Leinon runoja.Selasin niitä ja jaan kanssanne runosta MINÄ pari katkelmaa :Minä oli alussa./minä / kasvoi luona kaikkivallan / ja kaikki  oli se minä / Minä on maailman ajatus / työn tulos tuhannen voiman /Alku,loppukin elämän /muut on muotoja:sisällys ylin vaan on yhteisjärki-----------------------------Laki ollos itsellesi / Mieti,mik` on sulle hyvä / tuumi,mik on sulle paha / ruma sulle,kaunis sulle /ole maailma omasi / iske itsesi kipuna / yltä,alta,kaikkialta /ensin taistosta elämän.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti